söndag 13 maj 2012

Gyltafiske!

Idag kom jag äntligen ut på årets första gyltafiske.
Det var jag och farsan som skulle testa några säkra platser för att se om gyltorna kommit in i gullmarn. Blåsten visade sig dock vara till ganska stort besvär. Och på vissa ställen blev det bara några enstaka nedsläpp. Efter att ha provat några olika platser med endast en blågylta samt några andra arter landade så bestämde vi oss för att åka utåt i i fjorden. Vi stannade till i en vik och spinnfiskade lite efter havsöring och näbbgädda. Men efter några näbbisar så kände vi oss nöjda och ville testa efter gylta utanför fjorden. Efter lite båtåkande la vi till vid en holme för att fiska från land. Det dröjde inte länge tills jag landade första blågyltan och pappa första berggyltan. Fisket fortsatte vara helt okej och efter någon timma beslöt vi att packa ihop för dagen.
Sammanfattningsvis en mycket lyckad dag på havet!
Bilder kommer imorgon.

Och imorn åker jag till min praktikplats i nordnorge. Jag kommer skriva och lägga in lite bilder i denna bloggen. Men det kommer finnas dagliga uppdateringar under hela praktikperioden på min nya "praktikblogg" http://sportfiskeguide.blogspot.se/

Simma lugnt, Gurra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar