torsdag 13 oktober 2011

Snabb summering från sm i havsfiske

Den gångna helgen gick som sagt sm i havsfiske av stapeln nere i öresund. Detta år var det endast en turbåt som lämnade hamn med deltagare i sm. Men tur var väl de för mig och mattias som skulle mäta och notera alla fiskar som kom upp på båten. Hundratals sandskäddor landades under dessa två dagar och därimellan ett antal andra intressanta arter. Speciellt glädjande var enligt mig den stora mängden rödspättor som kom upp i båten under helgen. Totalt landades 11 arter, vilket måste ses som godkänt. 
Ett slott vid danska helsingör
Till sist vill jag tacka göteborgs havsfiskeklubb som anordnar denna tävling varje år. Och jag vill även tacka Sportfiskarna som gav mig och Mattias möjligheten att vara med och hjälpa forskningen åt rätt håll.  


Simma lugnt, Gurra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar